måndag 1 juni 2009

Sommar, sommar, sommar

Har idag fått ännu mer längtan efter att få åka på en resa utomlands. Får jag mycket pengar på studenten får det allt bli något snart. Är även lite smått deppig över att det underbart fina vädret som har varit i idag och i helgen inte ska stanna. Finns så mycket mysiga saker man kan hitta på när det är varmt och soligt. Till exempel vill jag åka till en sjö tillsammans med Elin, Loppan och Yra och leka och bada. Jag vill ligga där hela dagen och bara slappa. Men nene, nu ska det bli 9 grader och regn. Jippie.

En härlig absolut sista vårbild, från igår!

Denna dagen har varit bra i alla fall. Jag och Elin tog cykeln till skolan idag vilket var väldigt skönt. Under skoltid, på en rast, gick vi några stycken i klassen till piren och tog oss en glass i solskenet. Mycket skönt ja. Efter skolan mötte jag och födelsedagsbarnet Anders upp Jennie på stan. Vi skulle se ED:s bal men var lite hungriga. Vi köpte oss en macka på mackamakeriet och gick till hamnkanalen. Amanda var väldigt fint och alla de andra som man såg också. Men fy va segt det var. Bilarna kom med jättelångt mellanrum och det blev ganska så tråkigt. Plus att solen stekte som aldrig förr. Klagar inte på solen, men vill steka någon annan stans helst! Ne nu ska jag se tv eller nått. Fett!

Inga kommentarer: