onsdag 3 juni 2009

Klassdag i naturen

Sophia i min klass ordnade till en dag i naturen för klassen idag. I bilar tog vi oss ut till Öggestorp för att paddla lite kanot och ha det trevligt tillsammans. I min bil färdades Anders, Pontus, Elin och Daniel. Daniel hade mixat ihop en skiva som dunkades på högsta volym under hela färden. Härlig stämming när det spelas julsånger och markolioo. När vi sedan mött upp klassen och burit ner kanoterna till vattnet började några av oss i klassen att paddla. Det blåste som sjuttton så jag, elin och sophia paddla inte alls långt och nära kanten hela tiden. De andra var dock lite mer osmarta må jag säga. De paddlade i blåstens riktining och kom en bra bit bort! Efter en rätt bra stund kom två tjejer, Emma och Sara, tillbaka i bikinin på gångvägen. Hah, vi trodde att de hade trillat i men de hade gått i självmant visade det sig sen. Dock hade dom ju inte lyckats paddla tillbaka i motvinden hah.

När vi sedan chillat lite och de som blivit lite blötta bytt om så bar vi tillbaka kanoterna igen. Sedan så hoppade vi in i bilarna och cruisade i tåg till scoutstugan i tenhult. Där spelades det lite spel och var trevligt. Jag passade på att gå till Christopher och ligga i sängen och krama honom lite. Var otroligt skönt att ligga där på en kudde. Om jag inte hade känt lite press att gå tillbaka hade jag lätt somnat där..

Nu är jag hemma och ska se på Grey's innan jag ska åka och rida. Ska även smaska lite på min pastasallad. Haree

Inga kommentarer: