torsdag 4 juni 2009

Passande skor, för en gångs skull

Idag har jag gjort både det ena och det andra. Kan börja med igårkväll. Vid kvart i elva åkte jag och hämtade min käraste i Tenhult. Fick vänta i en halvtimma för han skulle spela dota. Höll på att somna där i hans mysiga säng. Höll mig vaken när jag körde bil i alla fall, tur var väl det. Idag på morgonen drog christopher vid halv 8 och jag kunde lugn och skönt sova vidare fram till klockan tio. Skolan sen var otroligt jobbig. Jag hade betygsamtal och sen studerade jag vattenkriget som pågick utanför. Skolan var sedan inte allt för rolig så jag och några andra sköna människor gick till bernads och fikade. Ganska länge satt vi där och bara slappade. Sen drog jag, elin och en lite plågad Mikaela till stan för att spana lite. Egentligen skulle ajg behövt en vit kofta eller liknade till studenten, men istället blev det skoaffär. Ville ha ett par höga skor så när de skorna jag ville ha inte fanns så frågade jag: Vilka är de högsta skorna i den lägsta storleken ni har? Jag fick ett par skor med kanske 12 cm klack. Trots att de var i storlek 36 passade de ganska bra. Hon i butiken sa också: Vi har en låda med skor i storlek 35, vill du kolla? EN LÅDA. Jovars, tog mig en titt. Fanns ett par skor som var bra och fina men de första andra var bättre. Så blev dom! Rikita partyskooor. Har promenarat runt med dom här hemma nu och har redan lite ont i fötterna, haha! Men det går så bra så. GÖTT




Kläd-och skokombinationen är inte klockren på bilden, men tröjan och skorna är fina ändå tycker jag!

Idag var ajg cokså på möte på Scandic inför sommarens jobb. Ett ganska meningslöst möte i stort sett då jag redan vet om det mesta. Fick iallafall mitt schema för sommaren och det ser bra ut. Fick ganska många dagar medan elin fick en hel del färre. Ganska orättvist, men vad gör man..

Nu har jag bakat muffins till filosofin imorgon och ska komma på kopplingar till mina filosofiska samtal. Ikväll blir det la sen tv för hela slanten. Tänkte titta på tv3. Grannfejden och design simon&thomas.Ajemen! Ha det gött va

2 kommentarer:

Elin sa...

Haha! Tror det har blivit lite fel dära, med Mikaela! Du kanske menar 'lite plågad' istället för 'lite plågsam'? ;) Tänkte så hon inte blir sårad om hon läser detta. Haha!

Linn sa...

hahaah! bäst jag ändrar!