torsdag 25 juni 2009

Jordgubbar med mjölk

Nu har jag ätit jordgubbar med mjölk. Köpte lite jordgubbar men kom inte på något bra sätt att äta dom på, som jag hade tillgängligt hemma då. Men mjölk hade jag och jag åt. Det var verkligen gotteligottgott! Dock är nog varken jordgubbar eller mjölk jätte bra för en hungrig mage. Ingen god mättnadskänsla alls. Magen känns mest uppblåst. Men det blir nog en börjare sen på McD när min lilla brända Christopher har raidat färdigt. Måste ju köpa plussmeny denna veckan också och få ett hett glas!

Måste också bara nämna att jag dammsög hos min mormor innan. Hon behövde lite hjälp för hon hade lite svårt med det. Fyfan, förstår att hon inte orkar det hos henne. För det första så är dammsugaren jättejobbig. Sladden räcker knappt genom ett rum och den välter och har sig hela tiden. För det andra så är det grejer överallt. Massa stolsben, låga soffor, pallar osv. Men värst av allt är nog ändå alla dessa trasmattor på trånga utrymmen. Det tog på min tålamod att dammsuga dem kan jag säga. Dammsugaren fastnade hela tiden överallt på mattan och rynkade till den, otroligt frustrerande. Nästa gång jag hjälper henne tar jag ner vår dammsugare, som jag egentligen inte heller gillar. Varför lagas inte centraldammsugaren? Då får man i alla fall bara en slang att hålla reda på.. MEN scandics dammsugare är värst, var bara tvungen att avsluta med det. Hej

2 kommentarer:

Sandra sa...

Darling! Om du inte har så mycket att göra kan du välä följa med ner till Malmö på måndag och sen hjälpa mig flyttstäda. Jag har både trasmattor och en dålig dammsugare! Du kommer älska det!

Linn sa...

pfftt. tror inte det döööh. Jag ska semestra nästa veckaaa inna jag börjar städa varenda dag!